Możliwość prezentacji dwóch własnych prac w Muzeum Fabryki w Łodzi otworzyło mi drogę do akryli. Farby akrylowe są odmiennie niż olejne. Są bardzo wodniste i szybko schnące. Łatwe w czyszczeniu palety i stosowaniu na płótnie. Swoja przygodę z nimi więc rozpocząłem małą wprawką, portretem młodego fabrykanta łódzkiego, który około 1853 roku rozpoczął prężnie współprace "włókiennika" z magistratem miejskim przy Wodnym Rynku, a z czasem stal się potentatem międzynarodowym i jednym z polskich (Królestwo Polskie) królów "bawełny", Karolem Wilhelmem Scheiblerem (pierwszym).
2023


Zamówienie na 2 obrazy tematyczne do Muzeum Fabryki w Łodzi, z okazji 600 lecia miasta, urzeczywistniło się w miarę poznawania historii o tkaczach i fabrykantach łódzkich.Pomysł odpowiedniego tematu do obrazów wielokrotnie się zmieniał i ewoluował.
Obraz pierwszy z lewej. "Sternicy" to (od lewej): Izrael Kalman Poznański, Henryk Grohman, Ludwik Geyer, Karol Scheibler. Wzorowane na kamiennych głowach prezydentów Stanów Zjednoczonych Ameryki z Mount Rushmore, urzeczywistniają swoje plany rozbudowy Miasta Łodzi.
Kolejny obraz (już w barwach Miasta Łodzi). "Tkacze" to "Urząd Starszych" wraz z czeladnikami cechu włókienniczych łódzkich z okresu 1924 r., którą prezentują osoby (lewa góra): Mikołaj Michel (zasłużony czeladnik), Adolf Kroening (starszy), Karol Push (starszy czeladnik) oraz (lewy dół): Oskar Klikar (protokolarz), Adolf Holzschuher (podstarszy), Hugo Ranke (podstarszy), Robert Klikar (sekretarz).


2023